Какво причинява проблеми с парадонта?

Повечето пародонтални заболявания се причиняват от бактериална инфекция, която присъства в зъбната плака и уврежда тъканите на пародонта. Всички останали фактори се смятат за второстепенни, но е редно да ги вземем предвид. Такива фактори са тютюнопушене, диабет, сърдечно-съдови заболявания, хормонален дисбалан, стрес, генетичен фактор и други.

Какви може да са последиците?

Пародонталните заболявания се една от най-честите причини за загубата на зъб. Началото на заболяването започва с кървене от венците, лош дъх, неприятен вкус в устата. За съжаление, парадонтални заболявания се срещат при много голяма част от населението.

Спокойно! Има решение.

Професионалното почистване и полиране е най-добрия и ефективен метод при лечението на пародонталните заболявания. Почистването на зъбен камък и плака трябва да се извършва на всеки 3-6 месеца – според индивидуалната ситуация.

Съвременен начин за отстраняване на зъбния камък е чрез ултразвукови апарати, които правят процедурата безболезнена.След процедурата зъбите са гладки и полирани, а венците – стегнати и без кървене. Като резултат – лошият дъх изчезва.

Пародонтия Д-р Рудова Пловдив

Мога ли да повлияя на лечението?

Като заключение, бих искала да добавя, че от изключително значение е ролята на пациента – неговата мотивация за правилното поддържане на много добро орално здраве. Редовно посещение при зъболекар и проследяване на оралното здраве е ключово в решението на проблема.

Винаги насърчавам своите пациенти да обръщат внимание и да си записват час за посещение при зъболекар (дори да нямат специфични оплаквания) редовно. Вярвам, че е по-добре винаги да бъдем проактивни, когато говорим за здравето на нашите околозъбни тъкани.